středa 4. ledna 2012

nepřekonatelná cibulačka a řepový salát

Jelikož jsem Vánoce strávila ochutnáváním dobrot celé mé a přítelovy rodiny, myslím že nastal ten správný čas vrátit se ke své osvědčené stravě!
Bydlení sama (na privátě s kamarádkou) v kombinaci s mou vybíravostí v jídle (v menze si málokdy vyberu...) nutně přináší nutnost si často a dobře vařit :))

Takže dnešní menu: cibulová polévka a řepový salát! (nesnáším složité recepty na které potřebujete milion surovin a moře času, tudíž vařím rychle a levně! :)

Cibulová polévka

potřebujeme:
4 střední cibule
olivový olej
zeleninový bujón
hrneček teplého mléka
sůl, pepř
topinku / chlebové kostičky a nastrouhaný sýr na ozdobení

Tenhle recept mě naučila mamčina kámoška a nyní se po téhle polívce můžu utlouct!
Cibuli nakrájíme nadrobno (tenhle jednoduchý úkol mě stál mnoho úsilí, musela jsem ji krájet u otevřeného okna a s takovou chytrou věcičkou (třeba ZDE) která mi ušetřila mnoho námahy:) Cibuli osmahneme na olivovém oleji (cca 5 min), mezitím si v druhém hrnci rozpustíme zeleninový bujon asi ve 2 litrech vody. Když je cibule jakžtakž sklovatá, zalijeme bojónem. Vaříme asi 3/4 hodinky. Před dokončením přilijeme hrneček (postupně, aŤ to není příliš mléčné, je nutno odhadnout kolik) teplého mléka a vaříme asi minutku, ochutíme solí a pepřem. Aby to mělo nějakou kultůru, podáváme v misce posypané sýrem a s toustem / chlebovými kostičkami!

Omlouvám se, ale lepší foto prostě nemám - snědla jsem to rychleji než jsem mohla vyfotit.... Mastná oka je jen olivový olej, který je tělu velmi prospěšný! ;-)


Řepový salát
Tak trochu inspirace Antóniou Mačinogovou.... Ale perfektní pro nacpání se k prasknutí a nepříbrání ani deka, detoxikace těla, dodání potřebných živin a hlavně skvělá chuť!!

potřebujeme:
2 střední bulvy červené řepy (mají snad všude cca 15 kč/kg)
tuňák (já měla Rio mare v olivovém oleji, ale stačí jakýkoliv obyčejný v konzervě buď ve vlastní šťávě nebo v olivovém oleji)
sýr (např. strouhaný eidam nebo gouda)
olivový olej
sůl, pepř

Bulvy řepy vaříme ve vodě zcela ponořené 2 hodiny (nepropichujeme.... ;-) ). Pak vytáhneme, oloupeme (bacha, jsou dost dlouho horké...) a nakrájíme na kostičky do misky. Přidáme tuňáka, zalijeme olivovým olejem, dle chuti přidáme sůl a trošku černého pepře. Podáváme s nastrouhaným sýrem a cpeme se tak dlouho, dokud nepřestaneme mít hlad! ;-))




Možná vám tyhle jídla moc lákavé na pohled nepřipadají... Mě taky ne! ;-) Ale jestli nejste vyloženě masožravci, zaručuju že vám budou chutnat...!!

2 komentáře:

  1. cibulačku vyzkouším!! a řepový salát mám taky moc ráda i když jsem ho doma zatím nedělala. Teď kupuju řepu pro morčátka tak možná...:)Mag.

    OdpovědětVymazat
  2. řepu rozhodně doporučuju - levná, zasytí, zdravá ve všech směrech... ;-)

    OdpovědětVymazat